Posterus Mundus

Välkommen till framtidens parti.

Detta partiet grundas när jag vill, orkar och känner att jag har tillräckligt mycket stöd.
Vi är ett liberalt parti, där ordet "liberalt" står för just vad det betyder, nämligen frihet. Frihet för dig oberoende på vilket kön du tillhör, hur gammal du är och vilken etnisk bakgrund du tillhör. Vi är även konservativa, i det att vi värnar om de svenska traditionerna, men inte till en sådan grad att vi tänker kränka någon annan kultur.

Det är något som präglar politiken som vi inte stödjer, klassificering. Vi är varken röda eller blåa, varken vänster eller höger. Det är enbart riktlinjer för att folket skall känna sig trygga i sina val. Vi står emot det där.

Våra hjärtefrågor är:

Brottsligheten måste få ett slut. Den tyder på missnöje bland befolkningen i förorterna och detta kan vi bara skylla på tidigare regeringar i och med deras val att segregera invandringen och sakta men säkert flytta den fattigare populationen längre och längre ifrån städernas kärnor.
För att få bukt med brottsligheten, på alla plan, så krävs ett mer fast tag och skärpta straff. Dock är dödsstraffet något vi absolut inte stödjer. Det svenska polisväsendet kräver avsevärt mycket mer resurser än de har till sitt förfogande idag, och det måste allokeras. Det är det ingen diskussion om. Dessutom så måste det bli ett slut på segregeringnen.

Och den frågan som alla har i åtanke med tanke på SD's senaste uttalanden, immigrationspolitiken
Vi anser att Sverige har dragit sitt strå till stacken och hjälpt en fantastisk mängd flyktingar. Sverige har verkligen visat framfötterna i europa och för det är vi stolta och glada. Vi är å andra sidan aningens sorgsna och känner en bitande skam på grund av att vi tagit in alldeles för mycket flyktingar. Vi har räddat dem från krig, svält och fruktansvärda livsförhållanden, men satt dem i en stagnerande sits där de inte kan utbilda sig, inte få jobb och de kostar staten mer och mer pengar. Vi i Framtidens Parti vill understryka att vi anser att det är Sveriges politiker som är skurkarna här, inte flyktingarna.

Så med det sagt, så vill vi stänga gränserna för en tid framöver. Inga fler flyktingar. Låt Danmark, Norge, Tyskland och Frankrike få visa att även de är storsinta, empatiska länder! Så kan vi få ett par år på oss att ta hand om den mängd vi tagit in.

Tidigare nämnde jag att vi är för Svensk tradition, och med det menar jag att vi tänker inte:
* Införa Sharia lagar
* Tillåta köns-separerad undervisning

Framtidens parti, Posterus Mundus, primära hjärtefråga
Vi anser oss vara ett parti ämnat för framtiden. Vi anser att utveckling, forskning och utbildning är de hörnstenar som bör bygga vårt sammhälle. Tillsammans med de självklara hörnstenarna respekt och empati.
Men det finns ett fenomen som det tyvärr inte finns rum för i det moderna Sverige:
Nämligen religion.

Denna plåga som följt oss i snart 2000 år, måste vi låta få dö en gång för alla.
Att hävda att bibeln är baserad på en sann historia är som att hävda att Star Wars egentligen är en dokumentär.
Det finns inga bevis för något av innehållet i biblen, och både den och Koranen är fylld med föråldrade och verkligen skrämmande värderingar, och för att inte tala om lögner.

Några få anekdoter som står på vårt program:

* Religionsundervisning skall intergreras i historiaundervisning.
* Att bära slöja går utmärkt, men att vägra ta av sig den av religösa själ är inte godtagbart
* Bibeln och koranen kommer placeras i fiktionsdelen på samtliga bibliotek
* Kyrkan kommer ifråntas all makt och inkomst i form av skatt
* De kyrkor som inte anses vara konstverk ur ett rent arkitekturiskt perspektiv kommer att rivas
* Inga fler präster, imamer eller rabiner

Och som vi nämnde, Posterus Mundus är för jämnlikhet, därför tänker vi inte tillåta någon form av religion, vare sig frikyrkor, kristendom, hinduism, islam eller buddhism. Alla vanföreställningar om liv efter döden eller lagar stiftade av högre ting skall rotas bort.

Religion är påhitt som fick sin grund när fattigdom och misär fick människan att sträva efter en anledning till att vara vid liv. En förklaring till varför livet var så dåligt och ändå fanns de kvar. Det är även ett halmstrå som den desperate greppar efter när han vill rättfärdiga sin existens.

Framtidens parti vet att för kunna nå ett verkligen rättvist och jämställt sammhälle, så kan inte något så föråldrat som religion få leva kvar. Det är ett billigt pris dessutom. Rannsaka din själ och fråga dig själv, varför tror jag på det jag gör? Vad har jag för bevis för att detta skulle vara sanning?

Rösta på oss, och träd tillsammans med Sverige in i framtiden. En framtid utan förtryck, utan lögner, där alla har samma rättigheter.

Robert Löfgren, överhuvud för Posterus Mundus.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur går det ihop med jämställdhet och lika villkor om man inte har rätten till sin tro? då blir det ju ett fritt sverige bara för dem som inte har någon tro. förbjuder man religion kommer det komme nya ändå, det är ju frågor som människan i alla tider funderat kring, skulle de verkligen sluta existera bara för att man förbjöd religion?

2009-10-20 @ 13:40:25
Postat av: Robban

Hej du utan namn.



Vad för tro? Den mamma sa var rätt, för hennes mamma i sin tur sa att det var rätt?



Jag skäms över att ett så teknologiskt och högutbildat land som Sverige inte övergett något så oerhört primitivt som att tro och sätta tillit till högre makter.



Du säger tro, jag säger sagoböcker och påhitt som har blivit för etablerade för att folk vågar ifrågasätta.

2009-10-20 @ 13:52:24
URL: http://crazyrobban.blogg.se/
Postat av: V

Ett Stalinistiskt partiprogram rätt av!!

Inte dåligt av en liberal!

2009-10-20 @ 14:01:36
Postat av: Rozanna

Du har fått ihop ett bra utkast, vill gärna veta mer när du känner att du har tagit tag i det!

2009-10-20 @ 14:06:08
URL: http://rozanna-thepinklady.blogspot.com
Postat av: jag utan namn

spelar det nån roll vad man kallar tro? sagoböcker eller inte, inte min sak att avgöra, men att inte respektera och tillåta folk att tro går inte hand i hand med ett fritt och jämlikt land. är det bara fritt och jämlikt för dem som tycker, tänker och tror som du? börjar låta kommunistikt, var finns friheten i det? var inte frihet en av dina grundstenar?

2009-10-20 @ 14:18:01
Postat av: Hugo

Vilka idéer!

Då utropstecknet understryker positiv anda för detta "parti". Håller med om att Sverige behöver stänga gränserna för att ta hand om de som redan finns här och inte får den hjälp och det stöd de behöver. Att ändra lagar till de utländska folk som bosatt sig i Sverige varken kommer eller skall ändras i min mening! (Men välkomna är ni).

Då kan man fråga sig vad gör kyrkan för oss? Ja, förutom traditionen att gifta och döpa sig i den så hjälper den till vid de så ovanligt kommande katastroferna, är priset värt att betala? I min mening, nej! Vi har gott om kuratorer och psykologer som kan stödja folket i dessa händelser. Att skrota alla kyrkor böcker etc. kanske inte är till den fördel för de som faktiskt är troende, men hur många finns det här? Jag säger, ta pengar från kyrkan, dubbla dessa och ge till polisen som kan göra mer nytta än någon. Angående brotten som föreligger borde Sverige hårt men rättvist öka straffskalan speciellt för återfallsförbrytare, dem har inte på våra gator att göra om de inte kan bete sig. Lycka till och jag ser fram emot att läsa mer från dig och ditt parti!

2009-10-20 @ 14:30:06
Postat av: Robban

Först och främst, tack för motthuggen! Det är så fantastiskt tråkigt att blogga åsikter osv. när ingen hugger tillbaka!



@V

Jag är inte tillräckligt påläst om Stalin och hans värdegrunder för att kunna säga emot tyvärr. Jag har dock inga planer på några massmord. Besviken?



@Du utan namn

Alltså, du får gärna gå och tro på tomten om det är så. Men bara för du gör det så ska du inte ha ett speciellt hus att gå till, eller driva igenom egna lagar och regler i skolor och på andra publika platser. Din religion skall inte kunna vara något argument för att påverka statliga institutioner eller påverka lagar.



Barn växer upp och inser att tomten och påskharen inte är verkliga. Hur kommer det sig att vi inte fattat att detsamma gäller för Jesus och Allah?

2009-10-20 @ 14:30:29
URL: http://crazyrobban.blogg.se/
Postat av: Robban

@Hugo,



Lite väl kaxigt av mig att kalla det parti än så länge? Jag kanske har täckt 2% av vad som bör täckas av ett politiskt parti. Men visst är det lite kul att spekulera?

2009-10-20 @ 14:32:39
URL: http://crazyrobban.blogg.se/
Postat av: jag utan namn

jag tror att förbjuder man något växer det istället. river man kyrkor kommer de som tror hitta andra sätt att träffas och kanske mer än nu försöka synas offentligt. omnågon gör detta vad tycker du att man ska göra i så fall? gripa med den utökade polisstyrkan? snackar vi ett liknande scenario som i burma? var är jämlikheten när du dumförklarar de som tror? är det respekt?

2009-10-20 @ 14:39:36
Postat av: Crazyrobban

På det enkla taget, du utan namn, jag ser inte detta som något genomförbart. Den humorn jag försökt baka in i inlägget kan väl ändå inte gått dig förbi obemärkt?



Jag blir panikslagen när jag tänker på att SD kommer få mandat i rikstan, och dom vill stärka svenska kyrkan.



Jag anser att religion är fördummande, primitivt, bakåtsträvande och rent ut av farligt.



Så jag anser det inte som dumförklaring, jag ser det mer som att jag hoppas någon kan öppna ögonen och inse att det deras tro är byggd på är lögner och påhitt.

2009-10-20 @ 14:50:35
URL: http://crazyrobban.blogg.se/
Postat av: Hugo

Ja du min vän, då är det bara vänta på att du gör detta till en ideell förening och att vi blir 1500 medlemmar(om den siffran fortf. stämmer) så kan vi taga ett partistöd o börja jobba med andra frågor än ideologier och faktisk förändra samhället till det bättre angående både ekonomisk och lagstyrda frågor. Känner på mig att jag kommer landa som en fet härlig minister i ditt parti med urgröpta guldtackor till skor (skämt! Ni behöver inte kommentera den sista meningen)

2009-10-20 @ 14:51:34
Postat av: Crazyrobban

Hugo, var parti behöver minst en fet minister. Platsen är din!

2009-10-20 @ 15:00:58
URL: http://crazyrobban.blogg.se/
Postat av: jag utan namn

klart jag ser humorn men argumentera kan man väl ändå?

2009-10-20 @ 15:04:58
Postat av: Daniel

Håller helt med och kan tänka mig att bli din andre man i partiet.

Och sen biten alla är imot. Förbjuda religon?

varför inte jag tycker religonerna är de största på tvingarna som någonsin funnits. I 80% av Världen lär sig barnen från vaggan, religon är sant. "Gud" finns,

de får inte välja skapa sina egna åsikter värderingar.

Påven Bannar kondomanvändning i Afrika än idag.

Trots att hiv/aids sprids som en löp eld.

Världens farligaste fundementalistiska grupp al-Qaida tar alla deras värderingar från koranen.

visst den precis som bibeln går att tyda precis som man vill och har en del fina värderingar också.

men när en bok har möjligheten att få människor att begå massmord, kränka kvinnorns rättigheter i samhället. Och inte minnst är sjukt bakåtsträvande. Så anser jag att något är fel.

att förbjuda religon anser jag som Den godaste gärningen man kan göra. Man räddar förmodeligen 100-tals Miljoner liv.

Man får hela samhällen att kanske börja bli lite mer framåtsträvande. Folk som vill utbilda sig. Se världen ur en realists ögon.

Och om många av länderna i Afrika tillexempel skulle få lite mer skolor än moskeer kanske även dom hade inset att de sitter på Så mycket resurser att de kan fixa deras samhällen. Resurser så som.

Världens största guldgruvar, Diamantgruvor, Olja.

Och miljontals hectar. Mark som går att göra bördig och odla på.

Och dumförklara en person som är religös kanske är fel.

Vad jag skulle säga istället är att det är den svages undaflykt från verklighten. Och barn som blir inlurade i det från barnsben är det bara synd om. (Det är en stor skillnad på brist på kunskap "utbildning" och dumhet)

2009-10-20 @ 15:11:19
Postat av: V

Nu ska vi se, alltså, du och några till vill stoppa invandringen tills ni kan ta hand om de som redan finns i landet hm... undrar hur länge det blir?

Sen vill du förbjuda religion i all dess form, vad hände med den fria viljan, demokrati och samförstånd, kan du inte tänka dig att förbjuda droger jag menar sådana som tex tobak, alkohol det är ju det som kostar oss skattebetalare mest pengar i form av sjukvård, fängelsevård och socialvård!

2009-10-21 @ 08:39:31
Postat av: Robban

@V



Spelar det någon roll hur länge det blir?

Poängen är att vi ska intergrera de flyktingar vi tagit in och ge dem ett drägligt liv. Våra grannländer ska även de få chansen att hjälpa till, de kan ta emot samma mängd flyktingar som Sverige gjort. Då borde vi allt ha ett par år på oss.



Fri vilja? Det om något är vad religion är ett hinder för. Det finns inga argument, absolut inga, som talar för att religion tillför något gott, som inte en terapimotagning kan erbjuda.



Angående alkohol och tobak så har inte partiet etablerat sina värderingar riktigt ännu.

2009-10-21 @ 10:19:14
URL: http://crazyrobban.blogg.se/
Postat av: Daniel

I ett land som sverige finns möjligheten att ta bort kyrkans makt. Vi är det tredje minnst religösa landet i välden. Minns inte tvåan men ettan är island. Så religonen går att göra något åt.



Sen biten om Tobak/alcohol kan jag kanske redan svara.

Det om något hade kostat mycket. Det hade skapat ramaskri. Brottsligheten hade stigit i ohanterliga höjder. Läs bara lite om hur det gick för Usa när de försökte med alcoholen i början av 1900-talet.



Och Invandrar frågan, håller bara med Robert vi har tagit soppas mycket "ansvar" att vi kan säga stopp ett tag. Fixa förorterna. Ge jobb

Arbetskraft invandring är en bra grej,

Men inte när det inte finns några arbeten.

2009-10-21 @ 14:37:00
Postat av: iocke

Vill bara först säga att jag håller med om en del du skriver om religion. Jag tycker det är meningslöst och närmast ett skämt att tro på gud. Men jag respekterar folk som gör det. Är du liberal måste du acceptera att folk har olika åsikter. Det är priset du betalar för att leva i en demokrati. Därför tror jag inte det går att förbjuda religion, riva kyrkor, göra det straffbart att tro. Men man kan givetvis låta kyrkan och de som tror finansiera det själva. Varför kan religiösa kräva att alla betalar deras materiella religiösa saker? Låt de betala själva. Men ska du riva synagogor, moskéer slänga religiösa kläder och statyer så kommer det bli kaos. Upplöpp. Ska alla religiösa skrifter förbjudas? Går man in i folks hem och beslagtar biblar och koraner för att bränna dem?

2009-10-23 @ 17:25:31
Postat av: iocke

jag vill bara säga UPPLÖPP! haha!

2009-10-23 @ 17:27:46
Postat av: Robert

Ja du iocke.

Så här ett par månader senare, så måste jag ändå svara på det du skrivit.



Och enkelt sett, givetvis ska inte religiösa knutpunkter som kyrkor, synagogor eller moskéer rivas. Ej heller ska det vara förbjudet att tro.



Det jag hade velat se, är skolorna undervisar barn om religion för vad det är. Ett historiskt exempel på hur man kontrollerar andra.



Och, oavsett religion så ska ingen kunna särbehandlas för dess tro. (Varken positivt eller negativt.) Ej heller ska det betalas något till någon religion, de får klara sig som vilken organisation som helst. Som t.ex en handbollsklubb.



Så hade jag velat ha det. För det, tror jag, hade fasat ut religionen på lång sikt.

2010-08-20 @ 00:07:17
URL: http://crazyrobban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0